About Me

My photo
" Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya sama ada di bumi dan di langit dan Dialah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui"

Tuesday, October 19, 2010

Kisahku..





Alhamdulillah, selamat sampai kat opis dalam jam 8.24 pagi. Masuk bilik terus bos panggil. Nak ajak p breakfast kat medan jalan duta. Tepon driver tapi belum sampai lagi. terpaksalah tunggu driver dl. dalam 10 minit, driver kol cakap dah ada kat bawah. so, aku bgtau bos yang driver dah ada kat bawah. Cepat-cepat bos amik wallet and tutup pintu bilik. kami pun berjalan seiringan menuju ke lif. huhuhuu..
Setiba kat bawah driver dah ada. Kami pun terus masuk kereta and menuju ke destinasi sebenarnya. Dalam kereta bos bercerita pasal maid dia. hehehe.. kelakar la plak cite pasal maid bos. 

                               

Sampai kat medan selera jalan duta, bos terus order mee sup ayam special 2 and bihun sup ayam 1. nescafe tarik, teh tarik and teh o ais. bestnyer dapat makan sume tu. dah lama bos x ajak p makan kat situ. segan pun ada sebenarnya tapi nak buat macamana kan.. SYMP. tapi sukalah, sebab kenyang. Apa-apa pun terima kasih puan coz belanja saya makan. kenyang sangat sebab banyak.


                                                                                                             

Sebenarnya nak cite pasal malam tadi. Anak kecilku buat hal lagi. Sekarang ni tengah mengantuk. rasa macam nak amik sesuatu je untuk sokong mata ni dari tertutup. Korang bayangkan, si kecil tu tdo dalam jam 10.30 mlm. Aku ingatkan dia x akan bangun lagi. syoknya aku layan movie sebelum tu. dalam jam 1.30 pagi aku pun terlelap jugak. tetiba la plak dalam jam 2.30 si kecil tu kejutkan aku. Katanya nak makan nasi. Korang bayangkan dalam jam 2.30 tu si kecil minta nak makan nasi. siap minta telur goreng lagi. Tak kan aku nak menggoreng telur dalam jam 2.30 pagi tu ???? Adehhh.. Aku pun bagi ler alasan bodoh kat si kecil tu. kecian pun ada tapi maleh nak menggoreng waktu tu sebab sume orang da tdo. xnak den ganggu tdo org. Apa yang aku buat adalah, panaskan nasi dagang yang ku beli petang tadi di pasar malam. setelah puas pujuk, barulah si kecil tu makan. Habis plak tu, terkejut aku. lapar sangat si kecil ni. Lepas habis makan, aku suruh dia tdo. Dia x nak. dia suruh aku pasang tv. aku pun pasanglah. tengah dok layang cite, jenuh jugak ler aku memujuk suruh tdo. tetap juga dia x nak. last sekali aku yang tertdo. tinggallah si kecil tu sorang-sorang tengok tv. Dalam jam 5.40 pagi, aku terjaga and aku tengok dia masih lagi layan cite cartoon siap tiru gaya lagi (Roary the Racing Car). Adehhh, sakit kepalaku. mau jugak aku jadi mata panda nih!!! dalam jam 6.30 barulah si kecil tu tdo. huhuu.. nak nangis rasa. Pagi tadi aku pun terbabas tdo sampai kul 7.00. nasib baik sampai opis masih awal 6 minit. kalau tak, confirm merah. macam mana nak buek ni?  sesapa ada cadangan untuk mengelakkan aku dari menjadi mata panda??? tolonglahhh..

                                                                Inilah si kecilku....
Pesanan untuk si kecilku :
  • Tolonglah tido awal anakku. Kasihanilah Mamamu ini. (xmau jadi mata panda)
  • No more tengok-tengok cite time yang xsepatutnya. time tdo, tdoooo...
  • Janganlah wat perangai, awal pagi minta nasi time orang lain dok sedap layan mimpi. Mama pun nak juga diulit mimpi2 indah.
  • Kalau nak wat macam tu jugak, bglah time papa ada. ni time papa xdelah yang nak wat perangai mcm tu. huuhu..
  • Nak nangis............

No comments:

Post a Comment