About Me

My photo
" Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya sama ada di bumi dan di langit dan Dialah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui"

Friday, September 28, 2012

KISAH FAIL TNA BOS

As Salam,

Kali ni sememanganya DIA ingin menguji kesabaranku. Di saat bos nak pindah, tetiba timbul isu plak. Ingatkan time-time bos nak  pindah ni, semuanya ok but sebaliknya plak yang berlaku. Stress sesangat aku nih!!! Mulalah nak 'wathehell''.........

Astaqfirullahal a'zim
Ya Allah, Kau ampunkanlah dosa2 kecik & besar ku ni YA ALLAH. Ampun aku...

Untuk pengetahuan korang, di saat bos nak berangkat ke tempat baru, boleh plak fail TNA (Fail Latihan) dia hilang. Aduhaiii, apalah nasib aku nih!!
Tapi ada kebaikannya juga, if bos aku xtepon Puan Norliza Kadir tu, confirm aku pun xtau yang fail tu xde kat bahagian latihan. Yang teruknya aku ler kena find out kat mana fail tu hilang. WAAAAA, kena cari maaaa...
Oklah, pas bos bgtau aku pun terus naik tkt 12, cari dan selongkar semua rak2 fail TNA kat atas tu. Malangnya xjumpa. Tanya opis boy balik ada jumpa x, katanya xjumpa. Mulalah pening kepala aku nak memikir nak wat mcmana ni...

The lastnyer, arini aku naik tkt 12 bhgn admin, aku wat copy balik semua sijil yang ada dalam buku service dia, dan aku wat semula dan isi borang balik semua tu. Aku isi-isi satu persatu dari tahun 2009 hingga arini 28 September 2012. PErghhhh, banyak keje tu.. Penat woooo... Tengah hari orang tdo panjang, aku dok ngadap benda ni sorang2. Inilah bahana kalau dapat bos tegas yang macam ni. Xde kompromi langsung. Semalamnyer kerje, aku emel kepada semua orang satu cawangan aku ni, tanya kalau2 diaorg ada ternampak atau terambil. Satu pun xde feedback. Kecewa tul.. Sapa Gamaknya yang nak ambil fail latihan tu ek??? Kalu aku ada toyol, mau jer aku suh dia yang tolong carikan benda mcm tu... Kalau orang lain amik pun, xkan korang nak buat/bungkus nasi lemak plak kot. Agak2 la weiii kes naya nih~~~

Pagi tadi, disebabkan aku emel pasal kehilangan fail tersebut kepada semua orang, pengarah pun tegur aku. Pengarah besar kata " I dah sign dah sume borang2 tu. dan i dah pas ke Ainah. Mcmana leh hilang plak" tak ker pelik bunyinyer. Macamana leh hilang???? Pengarah pun pelik. Semua kejadian ni berlaku awal bulan September 2012 before audit baru2 ni.  Sapelah yang nak amik fail tu. Mohon pulangkan semula kepada aku. Sob Sob Sob....

Tapi xpelah, korang amiklah sebab aku dah wat semula fail tu. Letih jari jemari runcing ni menulis semula. Hopefully berbaloilah kudrat aku ni yer BOS. Yang tak bestnyer, bila nak dapatkan signature bos, dia boleh plak kata, i nak kena sign semula ker??? huhuhuu...
Geramnyer aku mendengar......... masa tu aku dah berpaling ke arah lain. sakit hati wooo..
Dah bos suh saya wat semula, saya kena wat semula ler. Siap warning lagi, apa lagi, saya wat semulalah. terpaksalah bos sign balik. Kalu bos bagi power utk saya sign bagi pihak bos, bgtau lah. Saya tenyeh jer..
Macam2 wei dugaan nak siapkan fail TNA ni weiii

Pas dah siap sume, nak kena dapatkan signature pengarah2 balik. Adehhh, satu lagi keje nak kena buat. Aduyai, nasib malangnyer aku di saat2 akhir ni. KAU ampunkanlah dosa2 ku YA Allah. Ampunkanlah aku...
BIla dah habis isi semua tu, mulalah nk buka dan baca emel kejap. Tetiba ternampak emel dari bos aku... WAAAAA, pedisssssssssssssss!!! Sebelum aku amik sign tu, aku xbuka lagi emel aku dan sekarang, terasa sesuatu menusuk jantungku..
KA BOMMMMM....

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------
Emel tersebut berbunyi, :-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------


From: Bos
Sent: Friday, September 28, 2012 10:32 AM
To: AKU
Cc: Ainah Ulam; Norliza Kadir
Subject: RE: FAIL TNA BOS

Zura,

Sekiranya sehingga minggu depan Fail TNA saya masih belum di jumpai, adalah menjadi tanggungjawab u untuk buat semula Fail TNA tersebut. Harap dapat disiapkan by hujung bulan Oktober ini.saya akan datang ambil sendiri nanti.   

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jawapan Aku:-
_____________________________________________________________________

Dah siap bos, just waiting for Pengarah sign only!!!!
And then you can take it. Not for one month but next weeks you can pick up your file back !
_____________________________________________________________________

Ampunkan aku YA ALLAH. Ampun aku!

2 comments:

  1. hoho...sabar je lah...tp dh jumpa kan file tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, dah jumpa tapi setelah saya siapkan fail tersebut. cuma blom dptkan tandatangan pengarah jer..
      Syukurlah tapi pedih juga la..
      Ampunnn..

      Delete