About Me

My photo
" Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya sama ada di bumi dan di langit dan Dialah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui"

Tuesday, November 2, 2010

Khabar dari Utara


Salam,

Mula-mula sekali nak ucapkan takziah n banyak2 bersabar untuk keluarga tok aku, mak mertua abang aku and semua mereka yang telah dilanda banjir. Kepada Tok aku, banyakkan bersabar. itu semua dugaan. walaupun xde satu barang pun yang dapat diselamatkan, redha jelah tok. Apa boleh buat. itu semua kehendak Tuhan. Bersabar jelah tok. Kalau banyak dugaan yang menimpa kita, maknanya Allah SWT sayang kita. DIA nak kita ingat DIA sokmo.

Mungkin ada orang akan cakap, " Takpelah tak kena batang hidung dia, kalau kena mau teriak tak ingat dunia". memang ler betul tapi nak buat macamana, bukan kita minta semua tu. Itu semua kehendak DIA. Kita sebangai hambanya banyakkan bersabar, berdoa dan redha dengan setiap apa yang berlaku. Tetap ada rahmat/hikmah disebalik semua yang berlaku tu. Aku pun hanya mampu berdoa agar semuanya kembali pulih seperti biasa dan segalanya selamat. Amin, Amin , Ya Robbal A'lamin.

Info dari mak aku, anak aku pulak dok syok main ayaq. lintah tak lintah semua dia bedal. habislah anak aku. seronok giler dia dapat main ayaq. suh cakap dengan aku pun tak mau. dok syok main ayaq. Mohd Taufiq Al-Hafiz oh Mohd Taufiq Al-Hafiz!!!

Aku pun xsabaq nak balik main ayaq ni. dok kat pejabat pun dah xsyok nak wat keje. kepala otak semua dok kat kampung dah. tapi mak aku da remind, kena cari jalan alternatif lain kalau nak balik coz banyak jalan dah tutup sebab ayaq dah naik. jadi, aku balik ni kenalah cari jalan lain. jalan yang dok biasa lalu, habis ayaq naik. apa boleh buat, REDHA jelah. Dugaan di dunia....lagi satu mak aku remind, suh blikan stok makanan. hehehhe... kesian plak aku dengaq. dah takde makanan ke mak??? dahsyat tu. Tapi xpelah, kalau nak balik nanti, cek tepon mak tanya nak bli barang apa. kalau mak tak habaq, takut terbeli barang yang tak diperlukan plak. so, lebih baik mak habaq n bgtau noh!!. tapi aku tau perangai mak aku, dia tak akan habaq punya. mak aku tu memang macam tu. Itulah namanya IBU kan??? 
tak akan nyusahkan anak-anak tapi anak-anak plak sebaliknya. anak-anak sekarang dah takde hati perut. sanggup wat mak bapak macam-macam. minta-minta aku dengan adik-beradik aku tak macam tu kelak. Nak jadi anak yang soleh & solehah. AMIN.
Cek sayang Mak & AYAH dunia dan akhirat. halalkan makan minum kami adik beradik selama kami menjadi anak mak & ayah. Halalkan segalanya mak & ayah.
cek sayang mak & ayah. Kami semua sayang mak dan ayah. sayangggg sangat!!!


No comments:

Post a Comment